Beskrivningsbild

Beskrivningsbild
Kontakta mig på danielgiertz caspianandmiranda com

Sökning

Om du har hittat den här bloggen genom att googla och inte förstår varför du fick upp den här bloggen, så skriv det du sökte efter i sökrutan nedan, så hittar du det förmodligen.

Sök i den här bloggen

onsdag 28 december 2011

Johanneskyrkans lovsångsskiva

Fokus är på Gud. Samtidigt har vi med Psaltaren som grund försökt låta våra sånger och texter få präglas av vår erfarenhet. Vi kommer till Gud med tacksamhet, tro och tillbedjan men även med det som är stukat, svagt och syndfullt. Vi har ibland lite slarvigt sagt att lovsången måste få vara "skitig". Gud finns där vi faktiskt är och inte där vi borde vara.

Magnus Tunehag, grundare av Johanneskyrkan

Ovanstående text står i omslaget till Johanneskyrkans lovsångsskiva, som kom ut i somras. Med fraser som "jag stannar och tillber förundrad", "tröstlös grät jag, blev tröstad av dig", "vi vill komma inför Herren med tacksamhet", "skänk mig liv som du sagt", "jag vill bli mer lik dig", "allt jag vill är att komma nära men allt jag har är min brustna själ", "slå din arm omkring mig", "kom till min räddning" och "öppna våra händer för dit verk" lever skivan väldigt väl upp till det. Därför rekommenderar jag den med varm hand. Eftersom skivan redan har sålt i så många exemplar att den är finansierad, går allt man numera betalar för den oavkortat till församlingens sociala och evangeliserande verksamhet. Detta gäller enbart om man köper den från Johanneskyrkan. Köper du den från Johanneskyrkan kostar den 79:- för ett exemplar och 139:- för två. Köper du den från ett förlag kostar den mer än så och enbart 50:- går till församlingen. För att läsa mer om skivan, provlyssna och beställa, klickar du här.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar