Dagen rapporterar att KD-kvinnorna reagerar mot sexualiserande reklam. Efter att ha sett Twilfits reklam kan jag inte annat än att hålla med. Det är möjligt att skildra kvinnor och män nakna, och likafullt som självständiga, icke-sexualiserade, icke-objektifierade* människor. Här är ett exempel, om länken inte fungerar på grund av att det är php, så klicka här och sedan på "photos".
Uppdatering: Vogue och Veckorevyn slutar med trådsmala modeller, och Israel förbjuder reklamaffischer föreställande modeller med BMI under 18,5.
*En sak som bör förklaras för svenska läsare är att ordet objektifiering inte har med objekt och predikat att göra, utan att "objekt" i det här fallet betyder "föremål" dvs något som inte har mänskliga känslor, och som således inte förtjänar respekt eller hänsyn.
Läs även andra bloggares åsikter om Kristdemokraterna, KD-kvinnorna, objektifiering, jämställdhet, sexistisk reklam, nakenhet, nudism, nakenfoton
Etiketter
- affärsidéer (1)
- Almedalsveckan (2)
- arbetsmarknaden (8)
- bostadsmarknaden (5)
- Centerpartiet (5)
- Coca-Cola (1)
- demokrati (9)
- Facebook (3)
- funktionshinder (1)
- föräldrapenning (4)
- föräldraskap (6)
- historia (1)
- humor (8)
- in English (2)
- invandring (20)
- journalistik (7)
- kristendom (31)
- könsfrågor (16)
- Linköping (7)
- miljö (6)
- monarki (1)
- nakenhet (10)
- omskärelse (2)
- poesi (1)
- sjukförsäkring (1)
- självmord (1)
- skattesatser (1)
- social verksamhet (5)
- Socialdemokraterna (1)
- språkfrågor (6)
- teknik (6)
- trafiksäkerhet (1)
- Tre (1)
- trovärdig argumentation (15)
- utbildningsfrågor (2)
- välfärd (7)
- vänsterextrema (2)
Sökning
Om du har hittat den här bloggen genom att googla och inte förstår varför du fick upp den här bloggen, så skriv det du sökte efter i sökrutan nedan, så hittar du det förmodligen.
Sök i den här bloggen
torsdag 17 maj 2012
KD-kvinnor reagerar mot sexistisk reklam
Etiketter:
könsfrågor,
nakenhet
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar